2008-11-03 00:00:00

Projektni Eko-dan u našoj školi

Za nama je peti po redu Projektni Eko-dan posvećen ove godine središnjoj ekološkoj temi u planetarnim razmjerima: klimatskim promjenama.

 

 

Za nama je peti po redu Projektni Eko-dan posvećen ove godine središnjoj ekološkoj temi u planetarnim razmjerima: klimatskim promjenama. Ono na čemu smo, kao i uvijek do sada, inzistirali u osmišljavanju projekta su dvije stvari: osvješćivanje problema i njegove važnosti, te timski rad. Neke od radionica bile su iznimno kreativne i urodile su vrijednim rezultatima: učenici su odaslali poruke u javnost, anketirali građane Poreča, sustavno su izvješćivali o svom radu koristeći se suvremenim medijima, stvoreni su preduvjeti za uključivanje u e-linking sustav međunarodnih eko-škola, što znači tematsko mrežno povezivanje sa srodnim školama u zemlji i inozemstvu, provedena je evaluacija projekta. Ovaj projektni dan osobit je i po tome što prethodi obnovi statusa Međunarodne Eko-škole i trećoj Zelenoj zastavi.                Učenici su se ovisno o predmetu upoznali s utjecajem klimatskih promjena na turizam, izračunavali statističke podatke i vjerojatnost ponavljanja neke klimatske pojave (matematika, statistika, informatika), utjecajem zagađenja okoliša na biljni i životinjski svijet i ljudsku prehranu (biologija i kuharstvo), klimatskim promjenama viđenim očima povijesti i geografije, važnosti prirodne turističke atrakcije - klime za turistički razvoj destinacije i kako promovirati očuvanje okoline (marketing u turizmu), klimatskim promjenama kao motivom u književnom i scensko-filmskom djelu (hrvatski jezik), psihološkim aspektima doživljavanja klimatskih promjena (psihologija).       Od učenika se tražilo da pripreme referate, prezentacije, mape i plakate te prikupe informacije iz raznih izvora (knjige, novine, časopisi, internet). Tijekom radionica učenici su čitali referate i pisali bilješke te nakon toga aktivno su raspravljali i diskutirali o zabrinjavajućim činjenicama vezanim za okoliš kao što je brzina globalnog zatopljenja koje se pojavljuje puno prije nego se očekivalo. Glavni su ciljevi Eko-projektnog dana bili upoznati učenike sa zagađivanjem okoliša i klimatskim promjenama, te osvijestiti ih da shvate kako svaki nepromišljeni ljudski postupak prema okolišu može rezultirati katastrofalnim posljedicama. Učenici novinarske grupe pratili su zbivanja i izvještavali o sadržajima pojedinih radionica te će sav materijal objediniti u Eko-biltenu. Cjelokupni projekt Eko-škole koordinirala je prof. Vilma Bednar.           Kraj Eko-projektnog dana obilježen je zakuskom, hladnim bife stolom koji su od sezonskih namirnica pripremili učenici razrednih odjeljenja kuhara i slastičara, a posluživali konobari i turističko-hotelijerski komercijalisti.           

 

 


Turističko-ugostiteljska škola Antona Štifanića Poreč